کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت


کلیستنیکس استریت ورک اوت ایران.

۳۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

تأثیر خواب در کلیستنیکس و استریت ورک اوت چیست؟

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۳۳ ب.ظ

خواب مناسب چه تأثیری بر تمرینات و عضلات شما در کلیستنیکس دارد؟

بیشتر ورزشکاران برای رسیدن به اهداف خود در کلیستنیکس و استریت ورک اوت به تغذیه و تمرین اهمیت زیادی می دهند، اما آیا می دانید خواب چه اثر شگفت انگیزی بر نتیجه تمرینات شما دارد؟ اگر سخت درگیر تمرینات کلیستنیکس هستید، اما خواب مناسب ندارید، به احتمال زیاد نتیجه مناسبی را از تمریناتتان نمی گیرید. در ادامه بخوانید تا ببینید که خواب چگونه می تواند تمرینات را حمایت کند و چگونه با بیشترین استفاده از استراحت می توانید به اهداف تان برسید.

 

خوابیدن به شما انرژی می دهد

در مطالعه ای در دانشگاه  هاروارد، محققین رابطه بین خواب و تمرینات را بررسی کردند و  دریافتند زمانی طولانی برای به خواب رفتن و مدت زمان خواب کمتر، بر عملکرد ورزش در اجرای تمرینات روز بعد تأثیرگذار است. دیگر مطالعه انجام شده در دانشگاه آکسفورد بر روی بازیکنان بسکتبالیست بیانگر این بود که افزایش زمان خواب سرعت حرکت، دقت و احساس خوب بودن را در بازیکنان را افزایش داده است. اگر شما خسته و کسل هستید، احتمالا" انرژی و انگیزه کمتری در طی فشار تمرینات خواهید داشت.

 

خواب بر روی هورمون های سوخت و ساز مؤثر است

شبکه پیچیده ی هورمون های بدن نشانه های مختلفی از سیستم بیولوژیک بدن بوده که همراه با خوابیدن نقش مهمی را در بدن بازی می کند. برنامه خواب نامنظم و محرومیت از خواب می تواند تأثیر منفی بر سوخت و ساز داشته باشد، برخلاف این تأثیر، خواب می تواند بر عملکرد بدن و نگهداری وزن مناسب و سالم مؤثر باشد.

 

نداشتن استراحت و خواب کافی باعث کاهش حساسیت انسولین، افزایش خطر افزایش وزن و دیابت را به دنبال دارد. سطوح هورمون رشد کاهش یافته و بدن در ترمیم و تقویت عضلات بازدهی کمتری خواهد داشت. سطوح هورمون های گرسنگی بدن تغییرکرده  و شما را بیشترگرسنه می کند. همچنین سطوح کورتیزول افزایش یافته، بر میزان قند خون، عضلات و استخوان ها،  دوره درمان بدن و سوخت و ساز تأثیر می گذارد.

 

خواب به عضلات شما کمک می کند

یکی از نقش های کلیدی استراحت ذخیره سازی بافت ها در سطوح سلولی و درمان آسیب ها است. هورمون رشد در طی خواب بیشترین ترشح را دارد که برای ترمیم بافت ها، عضلات  و رشد عضلات استفاده می شود. یک مطالعه توسط محققین استرالیایی، بیانگر این بود که اختلالات در  ریکاوری عضلات و انباشتگی گلیکوژن بعد از محرومیت خواب، باعث کاهش عملکرد و انرژی می شود. فرآیندهای که در زمان استراحت رخ می دهد، برای بدنسازی  و برای ریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت و شدید خیلی مهم می باشند. کاهش خواب باعث کاهش دستیابی شما به اهدافتان شده و بر عملکرد فردای شما تاثیرگذار می باشد.

 

خواب به تغذیه سالم و صحیح شما کمک می کند

یک ذهن استراحت کرده در مقایسه با ذهن خسته، ظرفیت آگاهی بیشتری برای اجتناب از رژیم های غذایی سخت و ضعیف کننده دارد همچنین ذهن خسته غذاهایی با کربوهیدرات، شکر و نمک بالا را بیشتر از گزینه های سالم به دلیل اختلال در تصمیم گیری ترجیح می دهد. نتیجه مطالعات نشان می دهد که فرد محروم از خواب تمایل بیشتری  برای مصرف کالری در آخرشب دارد، اما خواب مناسب باعث می شود در آخر شب کالری اضافه دریافت نکنید و  برنامه تمرینی شما را در مسیر درست نگه می دارد.

 

به اندازه تمرینات کلیستنیکس خود به خواب نیز اهمیت دهید

ارتباط بین خواب و کلیستنیکس یک خیابان یک طرفه نیست! بسیاری از هورمون های آنابولیک بدن در هنگام خواب افزایش ترشح دارند که یکی از مهمترین آن هورمون رشد GH‌ است. یکی از عوامل تحریک کننده ترشح هورمون رشد خوابیدن است. پس اگر  قبل از تمرین کلیستنیکس بخوابید و سپس تمرین نمایید و در هنگام شب نیز  به میزان کافی بخوابید خیلی راحت و ساده ماحصل آن چیزی جز رشد و افزایش قدرت بیشتر نیست.

 

چگونه عادات خواب را بهبود ببخشید تا حداکثر نتیجه را بدست آورید؟

زمان خواب و بیداری خود را هر روز در زمان مشخص حتی در آخر هفته  تنظیم کنید. تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه را خارج از اتاق خواب تان قراردهید، اتاق خواب تان را تاریک کنید و اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، از موسیقی آرامش بخش، صدای طبیعت، کتب صوتی و یا مدیتیشن استفاده کنید. مصرف روزانه میزان کافئین را چک کنید، زیاده روی در مصرف کافئین باعث اختلال در خواب می شود، همچنین به مکمل های که مصرف می کنید، دقت کنید زیرا برخی از آن ها حاوی ترکیباتی هستند که باعث بد خوابی می شوند.

  • کلیستنیکس

تغذیه صحیح در کلیستنیکس و استریت ورک اوت

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۲۲ ب.ظ

شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش‌ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات کلیستنیکس می‌گذارد، حتی اگر حرکات به صورت غیر حرفه‌ای باشند

یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک تمرین تفریحی کلیستنیکس را تأمین می‌کند

یکی از عواملی که می تواند در کلیستنیکس و استریت ورک اوت نقش مهمی داشته باشد، تغذیه صحیح قبل و پس از آن است

[caption id="attachment_2639" align="aligncenter" width="740"]تغذیه صحیح در کلیستنیکس تغذیه صحیح در کلیستنیکس[/caption]

 

 

تغذیه ورزشکار، قبل و بعد از کلیستنیکس

اگر به طور صحیح برنامه ریزی شود باعث آرامش و عملکرد بهتر ورزشکار در طول تمرین و یا مسابقه می شود. در واقع غذایی که پیش از ورزش مصرف می کنیم، گلیکوژن کافی ذخیره شده در عضلات و ماهیچه های بدن را که برای عملکرد بهتر ورزشی نیاز است، تامین می کند و غذایی که پس از تمرینات کلیستنیکس مصرف می شود، بازیابی و توانایی شما را بالا می برد.

تغذیه قبل از تمرینات کلیستنیکس

بسیاری از تصورات اشتباه حول و حوش تغذیه و کلیتنیکس وجود دارد که دسته ای از آنها به نقش تغذیه پیش از تمرین مربوط می شود. برخی می پندارند غذا خوردن پیش از انجام حرکات کلیستنیکس باعث ایجاد حالت تهوع و انقباضات شکمی می شود. برخی فکر می کنند اگر با شکم خالی کلیستنیکس کار کنند چربی بیشتری می سوزانند. و تاثیر بمراتب بهتری بر آنها خواهد گذاشت.

از سوی دیگر پر بودن شکم و خوردن غذای سنگین پیش از انجام تمرینات کلیستنیکس باعث ناراحتی معده، حالت تهوع و انقباضات شکمی می گردد و این حالت به این دلیل ایجاد می شود که تمام انرژی بدن صرف گوارش و هضم غذای خورده شده می شود و گردش خون در سیستم گوارشی افزایش می یابد و جریان خون ورودی به عضلات و ماهیچه ها کاهش می یابد.
از دیگر سو، ورزش کردن با شکم خالی هم توصیه نمی شود؛ چرا که می تواند باعث کاهش قند خون و ضعف و افت انرژی بدن گردد.

بنابراین شما به استفاده از مقداری غذای سبک پیش از شروع کلیستنیکس نیاز دارید که انرژی لازم برای تمرین و نیز چربی سوزی را افزایش دهد. در واقع در صورت خوردن غذای سنگین شامل پروتئین، فیبر و چربی زیاد باید ۳ تا ۴ ساعت از انجام فعالیت های کلیستنیکس خودداری کنید تا غذای شما هضم شود. ولی در صورت استفاده از غذایی ساده، تنها ۲ ساعت بعد می توانید براحتی کلیستنیکس تمرین کنید. پس بهتر است یک تا ۲ ساعت پیش از انجام تمرینات کلیستنیکس غذای سبکی میل کنید.

بدن ترجیح می دهد در چنین شرایطی از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت بدن استفاده کند پس بهتر است از موادی چون نان، ماکارونی، میوه و سبزیجات قبل از تمرین بهره ببرید. اما اگر در زمان تمرین کلیستنیکس احساس گرسنگی کردید، می توانید وعده کوچکی شامل کمی میوه، نوشیدنی ورزشی یا مقداری آب میوه مصرف کنید. در واقع هر چه به زمان انجام ورزش نزدیک می شوید، بکوشید از خوردن اجتناب کنید و همان طور که گفتیم در صورت نزدیک شدن به زمان انجام ورزش، از غذاهای زود هضم استفاده کنید.

بنابراین چون گلوکز مهم ترین منبع انرژی برای انجام حرکات کلیستنیکس بشمار می آید، باید پیش از تمرین، بیشتر از مواد حاوی کربوهیدرات استفاده کنیم که هضم آنها راحت تر صورت می گیرد. مصرف کافئین در بدن به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی عمل کرده و با بالا بردن سوخت چربی ها برای تامین انرژی، مقاومت فرد را افزایش داده و در نتیجه باعث نگه داشتن گلیکوژن در ماهیچه ها می گردد.

در مقابل، برخی به این ماده حساسیت شدید داشته و مصرف آن باعث بروز علائمی چون تهوع، لرزش عضلات و سردرد می شود. کافئین زیاد ادرارآور است و منجر به کاهش آب بدن و پایین آمدن عملکرد فرد می گردد. از مصرف هر گونه غذای پرچرب که هضم آن آهسته و به سختی صورت می گیرد و مدت زیادی در معده باقی می ماند خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث مشکلاتی در ناحیه معده شود. گوشت، شیرینی جات، مواد سرخ کردنی و چیپس سیب زمینی از این دسته مواد به شمار می روند.

تغذیه پس از تمرینات کلیستنیکس

به طور کلی نوع تغذیه و زمان صحیح آن پس از تمرین و انجام فعالیت های بدنی می تواند اثر تمرینات کلیستنیکس را در بدن ماندگار کند و اگر درست انجام نگیرد اثر عکس خواهد داشت. معمولا توصیه می شود ۲ ساعت پس از انجام تمرینات کلیستنیکس غذای سبک یا میان وعده ای مصرف کنید. در واقع مصرف مواد پرکالری و کربوهیدرات ها بلافاصله پس از تمرینات می تواند حساسیت انسولینی بدن را بالا ببرد.

بالا رفتن حساسیت انسولینی کار بدن را برای جذب قند از جریان خون و ذخیره آن در عضلات و سایر بافت ها و استفاده از آن به عنوان انرژی بدن آسان تر می کند و این حالت می تواند باعث بالا رفتن قند خون شده و خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

تحقیقات صورت گرفته اخیر حاکی از آن است که بسیاری از فواید تمرینات هوازی در کلیستنیکس و استریت ورک اوت به تغذیه پس از آن بستگی داشته و روی متابولیسم بدن تاثیر می گذارد. ولی لازم نیست در این فاصله به خودتان گرسنگی دهید. بلکه استفاده از غذاهای کم کالری علاوه بر این که حساسیت انسولینی را بالا نمی برد، مقدار کالری که هنگام انجام تمرینات از دست داده ایم، جبران می کند.

گرسنگی دادن به خود پس از انجام تمرینات کلیستنیکس باعث ولع بیشتر در وعده غذای اصلی می شود پس سعی کنید با مصرف غذای کم کالری گرسنگی خود را پس از تمرین رفع کنید و این کار لطمه ای هم به بهره مندی از فواید کلیستنیکس نمی زند. در واقع آن چیزی که باعث خنثی شدن اثر تمرینات کلیستنیکس می شود، مصرف غذاهایی با کالری بالا مانند انواع کربوهیدرات ها همچون سیب زمینی و نیز شکلات است که اثر منفی بر بدن دارد بخصوص برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند و به همین منظور ورزش می کنند.

نکات مهم در رابطه با تغذیه ورزشکاران کلیستنیکس و استریت ورک اوت

- ورزشکاران روزانه ۵۰ تا ۷۰ درصد کربوهیدرات، ۲۰ تا ۲۵ درصد چربی و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پروتئین مصرف کنند.
- به مقدار کافی ویتامین و املاح معدنی استفاده نماید.
- ورزشکاران باید به طور مداوم آب بنوشند.
- غذای قبل از تمرین و مسابقه نباید پُرحجم باشد.
- قبل از مسابقه بیشتر از کربوهیدارت‌ها استفاده شود.
- ورزشکار باید ۲ ساعت قبل از مسابقه غذای خود را خورده باشد.
- استفاده از مواد معدنی ( مانند سدیم و پتاسیم ) جهت هماهنگی و کار مطلوب مهارتی و تکنیکی و کمتر شدن گرفتگی عضلات لازم است.

نکات مهم برای جلوگیری از صدمات در آب و هوای گرم

- تمرین نکردن در روزهای خیلی گرم و داغ.
- تعطیل کردن تمرین در رطوبت بیش از حد.
- پرهیز از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی.
- خودداری از مصرف قرص‌های نمک.
- مصرف مداوم آب قبل از تمرین و هنگام تمرین و بعد از تمرین.

نوشیدن به موقع مایعات در طی تمرین کلیستنیکس

اگر در طی تمرین دچار بر افروختگی پوست، خستگی زودرس، سرگیجه و یا افزایش ضربان نبض شدید نشانه و علایم کم آبی در بدن شماست. در طی تمرینات مخصوصاً در فصول گرما به طور منظم مایعات بنوشید.

یک کلیستنیکس کار باید هر ۳۰ دقیقه ۱۱۰ سی‌سی (یعنی حدودا یک سوم بطری نوشابه کوچک) مایعات بنوشد، حتی اگر تشنه نباشد. همیشه باید قبل از تشنگی مایعات را به بدن برسانیم، قبل از تمرین یک یا دو لیوان مایعات را دو ساعت قبل تمرین بیاشامید، مایعات خنک بهتر است چرا که به سرعت جذب می‌شوند و حرارت مرکزی بدن را سریع‌تر پایین می‌آورد البته نه خیلی سرد.

در طی تمرینات بیش از یک ساعت

از انواع آب‌میوه‌ی طبیعی، آب معدنی، نوشابه‌های ورزشی و نوشیدنی‌های الکترولیت) بیشتر استفاده کنید. با این حال

آگاه باشید که نوشیدنی‌های حاوی کافئین و تئین، نظیر قهوه و چای دفع مایعات را

به شدت افزایش می‌دهند


روش صحیح نوشیدن آب بعد از تمرین

روش صحیح نوشیدن آب بعد از تمرین این است که

همیشه اول دهان را با آب شستشو دهید سپس جرعه‌ای آب بنوشید نفس بکشید و

دوباره بنوشید اما سیراب نشوید. هر یک لیوان آب را

به سه جرعه تقسیم کنید، اگر جرعه جرعه و به صورت مرتب آب‌رسانی کنید

می‌توانید مقادیر از دست رفته را جبران کنید، اما توجه داشته باشید

خوردن تمام آب یک لیوان در یک جرعه می‌تواند خطرناک باشد، چون موجب رقیق شدن آنی خون می‌شود

و در خانه: مضرترین عادت خوردن آب بین و بعد از غذاست

مخصوصاً اگر آب خیلی سرد باشد، این کار

بیماری‌های دستگاه گوارش را در آینده به دنبال دارد، عادت کنید

نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب را در سه جرعه بنوشید تا در حین غذا خوردن تشنه نشوید

و شب‌ها قبل از خواب آب کافی بنوشید

این کار باعث بهبود روند گردش خون و دفع سموم بدن تا صبح می‌شود

و دقت کنید هیچ‌گاه نباید رنگ ادرار تیره و غلیظ باشد

این یعنی شما دچار کم آبی هستید و این برای ورزشکار مضر است

فواید کلیستنیکس

این یک واقعیت شناخته شده است که

شرکت در فعالیت‌های ورزشی شبیه به کلیستنیکس فواید چندگانه‌ای برای سلامتی دارد

و همچنین طول عمر را افزایش می‌دهد

 در حقیقت مشخص شده است که انجام تمرینات کلیستنیکس و استریت ورک اوت به طور منظم

در میانسالی به طوری که ضربان قلب شما افزایش یابد و یا به طور ملایم به نفس نفس بیفتید

خطر مرگ را تا حدود 23 درصد در 20 سال آینده کاهش می‌دهد

و طول عمر را به میزان 2 سال بهبود می‌بخشد. حداکثر فواید بهداشتی

با انجام حداقل 30 دقیقه تمرینات پایه کلیستنیکس در روز، بعد از گرم کردن کافی به دست می‌آید.


 انجام تمرینات کلیستنیکس

به طور منظم بدن را آن چنان تنظیم می‌کند که میزان پایه ضربان قلب در هر دقیقه کاهش پیدا می‌کند

و فشارخون نیز کم می‌شود. هر دوی این اثرات

برای افراد دارای فشارخون بالا مفید هستند. این اثرات ممکن است

به آن‌ها کمک کند تا فشارخون بالای خودشان را

بدون استفاده از دارو یا اگر لازم بود فقط با مقدار کمی دارو کنترل و مراقبت کنند.

 

 فایده‌ی خاص دیگر در تمرینات کلیستنیکس و استریت ورک اوت به طور منظم

حفاظت در برابر بیماری‌های قلبی به خصوص حملات قلبی است. تمرینات کلیستنیکس

عضله قلب را تنظیم و قوی‌تر می‌کند و به علاوه فشارخون بالا را کاهش می‌دهد

و عروق خونی را در مقابل مسدود شدن حفظ می‌کند. حتی

افراد در مراحل اولیه شروع بیماری‌های قلبی می‌توانند با

تمرینات مناسب کلیستنیکس تحت نظارت و توصیه‌های پزشکی از فواید آن بهره‌مند شوند.

شرکت در تمرینات کلیستنیکس

به طور منظم به افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن متناسب با قد و سن‌شان کمک می‌کند

پوکی استخوان به خصوص در افراد مسن و زنان بعد از یائسگی یک

مشکل رنج‌آور است. پوکی استخوان به علت این که

استخوان‌ها تراکم خودشان را به خاطر تعامل‌های پیچیده بین هورمون‌های بدن (سلول‌های تشکیل‌دهنده و حل‌کننده استخوان ) از دست می‌دهند به وجود می‌آید.
افراد دارای پوکی استخوان به علت کاهش قدرت استخوان برای ایستادگی

در برابر فشار و آسیب، به راحتی در معرض خطر شکستگی‌ها قرار دارند. با انجام

تمرینات کلیستنیکس (متناسب با توانایی خود) به عنوان یک فعالیت بدنی که

یکی از مهم‌ترین عوامل برای پیشگیری از پوکی استخوان ( بدون توجه به سن و جنس افراد ) است

می‌توان از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرد یا آن را به تأخیر انداخت

 تمرینات کلیستنیکس فعالیت سلول‌های استخوان‌ساز را

ارتقا می‌بخشد و به جذب و ترکیب کلسیم در ساختار ماتریکس استخوان کمک می‌کند و در نتیجه استخوان را قوی‌تر می‌کند


 کلیستنیکس تمرین کردن احساس، قدرت، انگیزه، شور و علاقه و جوانی شما را

حفظ می‌کند. به دور کردن افسردگی، اضطراب و استرس و افزایش خودباوری کمک می‌کند

  • کلیستنیکس

کلیستنیکس (بدنسازی طبیعی) استریت ورک اوت

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴ ب.ظ

Natural body building bodyweight بدنسازی طبیعی

 

Natural body building bodyweight بدنسازی طبیعی

کلیستنیکس و استریت ورک اوت در هر مکان و هر زمان

 

Stay away from Steroids people / استفاده از هرگونه مواد نیروزا میتواند اثرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت

با داشتن برنامه ی ورزشی کاملا مناسب و تغذیه سالم شما قادر به رسیدن اهداف ایده آل برای داشتن فیزیکی عالی خواهید بود

  • کلیستنیکس

کلیستنیکس و استریت ورک اوت Calisthenics and Street Workout

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۳۹ ب.ظ

کلیستنیکس و استریت ورک اوت Calisthenics and Street Workout

 

کلیستنیکس و استریت ورک اوت Calisthenics and Street Workout 

 

تمرینات کلیستنیکس را معمولا با نام تمرینات با استفاده از وزن بدن می‌شناسیم, تمرینات کلیستنیکس، می‌توانند به خودی خود،‌ بعنوان یک روتین ورزشی، برنامه‌ی لاغری، بدنسازی، یا تناسب اندام نیز بکار گرفته شوند.تمامی این تمرینات مزایای بی‌شماری دارند، و هم سخت و هم راحت می توانند باشند. و کاملا مناسب تازه‌کارها، میانه روها، و حرفه‌ای‌ها نیز می‌باشد.

تمرینات بالا تنه

شناخته شده‌ترین تمرینات کلیستنیکس مخصوص بالا تنه، انواع حرکات شنا سوئدی و بارفیکس هستند. شنا سوئدی، برای ساختن عضلات سینه، سرشانه‌ها، و پشت بازوها، و همچنین برای بهبود ثبات مرکز بدن، و استقامت عضلانی شما عالی‌اند. بارفیکس هم روی عضلات کمر شما، جلو بازوهایتان، و قدرت پنجه‌هایتان کار می‌کند، و یک تست عالی برای سنجش قدرت بالا تنه‌ی شما محسوب می‌شود.

تمرینات پایین تنه

تمرین متعددی برای پایین تنه با کلیستنیکس وجود دارد،
یکی از موثرترین تمرینات پایین تنه‌ی کلیستنیکس، اسکات است. صاف بایستید و پاهایتان را کمی نسبت به عرض شانه‌هایتان بازتر کنید. پنجه‌هایتان هم حدود ۱۰ درجه به سمت بیرون باشند. حالا با هول دادن و پایین راندن باسن و خم کردن زانوهایتان، چمباتمه بزنید، تا جایی که دیگر نتوانید پایین‌تر بروید، سپس دوباره به حالت اول برگردید و بایستید.

بطور مثال
برای اینکه یک تمرین پایین تنه ی کامل داشته باشید، می‌توانید انواع مختلف اسکات را اجرا کنید. می‌توانید جای پاهایتان را تغییر دهید، یا سرعتتان را کم و زیاد کنید، و یا اسکات پرشی انجام دهید. این تمرین را در یک محدوده‌ی زمانی ۲۰ ثانیه‌ای، تا آنجا که می‌توانید تکرار کنید. ۱۰ ثانیه استراحت کنید، و به همین ترتیب برای ۷ ست کامل، اسکات انجام دهید. اسکات با استفاده از یک پا، که بنام پیستول هم شناخته می‌شود، یک نوع واقعا چالش بر انگیز اسکات است، که می‌تواند قدرت، تعادل، و پویایی پایین تنه‌ی شما را خیلی افزایش دهد

لانژ هم، که با برداشتن یک گام بلند، و آنگاه پایین آوردن باسن به طوری که پای جلویی با زمین موازی شود انجام می‌شود، یک تمرین کلیستنیکس موثر دیگر برای پایین تنه است. این تمرین نیز، عضلات جلو پای شما را هدف قرار می‌دهد، اما عضلات دیگری را هم درگیر می‌کند.

چگونه برای تمرینات کلیستنیکس برنامه ریزی کنیم؟

اگر به دنبال کاهش وزن، یا بهبود وضعیت تناسب اندامتان هستید، چسبیدن به تمرینات کلیستنیکس برایتان کافیست تا به نتایجی عالی دست یابید. برای چهار جلسه در هفته برنامه ریزی کنید. ۲ جلسه برای تمرینات مخصوص بالا تنه، و ۲ جلسه هم برای تمرینات مخصوص پایین تنه. علاوه بر تمریناتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، می‌توانید تمرینات دیگری را هم به برنامه‌تان بیفزایید.

مثلا بارپی، پلانک، دراز نشست، و بارفیکس برعکس. اما اگر بدنبال افزایش قدرت و حجم عضلانی هستید، آنوقت باید تمرینات کلیستنیکس را در کنار جلسات تمرین با وزنه‌تان پیش ببرید. می‌توانید پس از انجام ۳ روز تمرین با وزنه در یک هفته، یک جلسه‌ی کامل برای تمرینات کلیستنیکس داشته باشید و کل عضلات بدنتان را در آن جلسه هدف قرار دهید.

مزایای کلیستنیکس

اصلی‌ترین مزیت تمرینات کلیستنیکس این است که هر جایی می‌توانید آنها را انجام دهید، و برای انجام آنها، به حداقل تجهیزات نیاز دارید. ارتش آمریکا، به نیروهایش تمرینات کلیستنیکس را توصیه می‌کند، و می‌گوید که این تمرینات باعث افزایش قدرت عضلانی، استخوان‌ها و مفاصل شده، و از آسیب دیدگی‌ها پیشگیری می‌کند. اگر شما یک تازه کار هستید هم، این روال تمرینات به شما کمک خواهد کرد تا پیش از شروع تمرین با وزنه‌ها، به حداقل هماهنگی، ثبات، و کنترل روی عضلاتتان دست یابید.

بسیار خب، آیا بنظرتان شما مرد کلیستنیکس هستید؟

  • کلیستنیکس

جلسه انتصاب اعضای کمیته کلیستنیکس ایران

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۴ ب.ظ

برگزاری جلسه انتصاب اعضای کمیته کلیستنیکس ایران

جلسه انتصاب اعضای کمیته کلیستنیکس ایران

با حضور جناب آقای احمد گواهی سرپرست فدراسیون ورزشهای همگانی، جناب آقای دکتر معتمدی سرپرست سازمان آمادگی جسمانی و روش های تمرینی و جناب آقای بهادر رزاقی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و رئیس کمیته کلیستنیکس ایران در فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
بنا به پیشنهاد رزاقی و با حکم دکتر معتمدی در احکامی جداگانه تیم کاری کلیستنیکس (استریت ورک اوت) ج.ا.ایران منصوب شدند.
احکام انتصابی سرپرستان به شرح ذیل می‌باشد:

خانم تینا هومان / سرپرست نایب رئیسی
@tina__hmn
آقای علی حسینی / عضو هیئت رئیسه
@sw.alee
آقای محمد امیر صدر / عضو هیئت رئیسه
@amirsadr.sw
آقای مصطفی منائی / سرپرست مسابقات و رویداد ها
@mostafa_manaei_pk
آقای امیر عباس عظیمی / سرپرست آموزش و پژوهش
@amir.abbas444
آقای هومان عباسی / سرپرست روابط عمومی
@hooman.sw 

  • کلیستنیکس

کلیستنیکس Calisthenics استریت ورک اوت Street Workout

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۴۲ ب.ظ

کلیستنیکس (Calisthenics) چیست؟

 

تمرینات کلیستنیکس شامل تمام حرکاتی است که تنها با استفاده از وزن بدن و بدون استفاده از هرگونه از وزنه انجام می شود. کلیستنیکس می تواند به عنوان برنامه ای جداگانه و یا ترکیبی به همراه برنامه ی کاهش وزن، بدنسازی یا فیتنس استفاده شود. کلیستنیکس مزایای زیادی دارد و در سه سطح مقدماتی، متوسط و حرفه ای می تواند توسط ورزشکاران انجام شود. 

 

تمرینات بالاتنه در کلیستنیکس  

حرکاتی که در کلیستنیکس بیشترین محبوبیت را دارند و تقریبا هر کسی آنها را می شناسد، حرکت شنا و بارفیکس می باشد. حرکت شنا یک حرکت فوق العاده برای ساخت ماهیچه های سینه، پشت بازو و شانه (دلتوید جلویی) می باشد. و حرکت بارفیکس سبب تقویت ماهیچه های پشت، بازو و پنجه می شود لذا از این حرکت به عنوان تست میزان آمادگی جسمانی استفاده می شود. البته خاصیت کلیستنیک این است که تمامی حرکات آن قابلیت افزایش میزان سختی را دارند. برای مثال شما برای سخت تر کردن حرکت شنا می توانید از شنای پرشی و برای افزایش میزان سختی بارفیکس می توانید دست های خود را بیشتر باز کنید یا که میله ای که از آن برای بارفیکس استفاده می کنید را ضخیم تر در نظر بگیریدو اینگونه باعث تقویت عضلات پنجه ی خود نیز خواهید شد. 

 

تمرینات پایین تنه در کلیستنیکس

یکی از معروف ترین حرکات پایین تنه کلیستنیکس، حرکت اسکوات است. همگی با نوع ساده این حرکت که پاها بایستی بیشتر از عرض شانه باز شده و به آرامی به پایین رفته و بالا بیاییم، آشنا می باشیم اما برای سخت تر کردن این حرکت می توانید به جای استفاده از دو پا، از یک پا استفاده کنید که بنحوی چالش برانگیز می باشد.  نوع دیگر این حرکت، اسکات پرشی می باشد که هنگامی که به پایین می روید سعی می کنید تا آنجا که می توانید به هوا بپرید، البته این حرکت یک حرکت هوازی نیز به حساب می آید زیرا کالری زیادی را می سوزاند. 


حرکات فری استایل کلیستنیکس

 

یکی دیگر از حرکات چالش برانگیز کلیستنیکس، حرکت پلانچ (Planche) می باشد که یک حرکت بسیار دشوار می باشد و بسیاری از کلیستنیکس کاران پس از سال ها تمرین مداوم قادر به انجام این حرکت می شوند. فرم این حرکت به این گونه است که شما می بایست بر روی دو دست خود بایستید و به جز دو دست خود هیچ جای دیگری از بدن شما با زمین تماس نداشته باشد. عضلات درگیر در این حرکت شامل عضلات سینه، بازو، شکم، فیله کمر، ساعد و شانه می باشد. 

حرکت دیگر شنا با یک دست می باشد که این حرکت نیز عضلات سینه و پشت بازو و شانه قوی ای را نیاز دارد. 

 

کلیستنیکس برای بالا بردن آمادگی جسمانی بسیار مناسب است اما برای افزایش حجم بهتر است که وزنه را نیز به آن اضافه کنید و شاخه قدرت این رشته می تواند کمک بسزایی به شما نماید. همانند حرکت بارفیکس با وزنه. دیپس با وزنه، اسکات با وزنه و…

 

بیشتر ورزشکاران فکر می کنند که کلیستنیکس از آن دسته ورزش هایی است که نظامیان بعد از پوشیدن جلیقه وزنه انجام می دهند و جزء تمرینات قدیمی مدارس است. البته جای تعجبی نیست زیرا بیشتر افراد تمایلی به انجام حرکاتی مانند پرش بر روی سکو و دراز نشست ندارند.

کلیستنیکس خیلی فراتر از تنها این حرکات است! 

 

کلمه ی کلیستنیکس از کلمات یونانی ای به نام کالوس (زیبایی) و استنوس (قدرت) گرفته شده است. در واقع، یک زیبایی بینهایت در هل دادن، کشیدن و جهش رفتن و ... وجود دارد. کلیستنیکس به همراه افزایش قدرت، توانایی های هوازی شما را نیز تقویت می کند. ورزشی است که می شود در همه جا انجام داد، زمان کمی می گیرد و بسیار مهم است که شما بتوانید ورزشی را انجام دهید که قابلیت انجام آن  در همه جا، هر زمان و با کمترین امکانات میسر باشد.

برای آشنایی بیشتر به چند نمونه  از تمرینات کلیستنیکس خواهیم پرداخت: 

1.حرکات کلیستنیکس در هتل 

تصور کنید که در هنگان سفر، فقط 15 دقیقه زمان دارید، حتی زمان رفتن به باشگاه را هم ندارید، اما زمان انجام 3 ست از حرکات زیر را دارید: 

شنا (10) 

لانج ( 10 تکرار برای هر پا) 

پلانک (1 دقیقه) 

اسکات (10) 

کرانچ (20) 

2.حرکات کلیستنیکس در زمین بازی 

برای انجام این ورزش لوازم محدودی مانند میله بار فیکس نیاز می شود. اگر به یک نیمکت یا میله بارفیکس دسترسی دارید، می توانید یک برنامه اساسی کلیستنیکس را انجام دهید. 3 ست 10تایی  را برای هر یک از حرکات زیر انجام دهید. 

بارفیکس 

شنا 

اسکات پرشی

دیپ (بر روی نیمکت پارک) 

ساق پا ایستاده (بر روی یک قسمت بلند مانند اجر) 

3.حرکات کلیستنیکس در ساحل 

تا انجایی که بازیکنان والیبال می دانند، بازی کردن در شن بسیار جالب تر است، اما قدرت بدنی بیشتری نیاز دارد، اما 3 ست از 10 حرکات زیر دشوار نمی باشد. 

پرش 

بورپی 

حرکت کوه نوردی 

به صورت لانج راه رفتن 

اسکات 

 

 

 

حرکات بالا از جمله حرکات ساده و موثر کلیستنیکس می باشند. اما حرکات دشوار و نمایشی ای نیز وجود دارد که انجام دادن آنها قدرت بدنی و انرژی زیادی را می طلبد و اصلا ساده نیست. حتما در در جاهای زیادی دیده اید که بسیاری از افراد با بدن های ورزیده حرکات جالبی و باور نکردنی ای را انجام می دهند. بله همینطور است، این قسمتی از کلیستنیکس است. 

هر روز رقابت هایی میان کلیستنیکس کاران دنیا انجام می شود که بسیار مشهور نیز می باشد. 

این رقابت اغلب میان ورزشکاران از سرتاسر جهان انجام می شود.

و در ایران نیز کمیته کلیستنیکس ایران در سال ۹۵ توسط بهادر رزاقی بنیانگذاری شده و قبل از آن هم نیز ایران کرسی های بین المللی خود را همواره حفظ کرده است.

سخن آخر این است که شما می توانید با کلیستنیکس علاوه بر قدرت، چابکی و آمادگی های هوازی و… به چیزهای فراتر مثل شرکت در برنامه های استعداد یابی مثل عصر جدید، آمریکان نینجا و … نیز دست پیدا کنید. پس اگر کلیستنیکس را انتخاب کرده اید بدانید که انتخاب شما درست است.

  • کلیستنیکس

نبرد کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در خانه

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹ ب.ظ

نبرد کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در خانه

نبرد کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در خانه

 

برگزاری اولین دوره ی نبرد آنلاین کلیستنیکس در خانه توسط کمیته کلیستنیکس کشوری و سازمان فعالیت بدنی فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران با همکاری باشگاه ستاره سهیل و گروه ورزشی آی فیت پرو.

در این رویداد، ۲۴ شرکت کننده از استان های مختلف کشور و تنها با امکانات موجود در خانه، به صورت زنده و از طریق تماس تصویری اینترنتی (واتس اپ)، در چهار راند ۳۰ ثانیه ای رو در رو به رقابت با یکدیگر پرداختند.
این مسابقات توسط رییس کمیته کلیستنیکس (استریت ورک اوت) ایران آقای بهادر رزاقی هماهنگ و داوری شده و برندگان هر نبرد، توسط آرا مردمی انتخاب و به مرحله ی بعدی راه یافتند. که از میان ۲۴ شرکت کننده، آقایان علی فروغیان و هومان عباسی بر سر کسب عنوان اولی و دومی و آقایان علیرضا حاصلی و امیرفاضل عزیزی برای کسب عنوان سومی و چهارمی این دوره از مسابقات خواهند جنگید.

لازم به ذکر است، مرحله ی فینال مسابقات نیز طی روز های آینده به صورت آنلاین (زنده) برگزار خواهد شد.

جوایز شرکت کنندگان با رعایت رتبه بندی:

نفر اول ۵۰۰ هزار تومان
نفر دوم ۳۰۰ هزار تومان
نفر سوم ۲۰۰ هزار تومان
و جوایز غیر نقدی برای ۱۰ نفر از شرکت کنندگان

کمیته روابط عمومی کلیستنیکس جمهوری اسلامی ایران.

  • کلیستنیکس

کلیستنیکس چیست استریت ورک اوت چیست

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۰۷ ب.ظ

کلیستنیکس چیست استریت ورک اوت چیست؟

در این ورزش افزایش قدرت ،مقاومت عضلانی ، انعطاف پذیری و افزایش استقامت عضلانی می شود .

این ورزش محدود به افراد ورزشکار یا کسانی که سابقه ورزشی دارند نمی باشد وهر کس در هر مکانی و بدون هیچ گونه تجهیزات و و سیله خاصی قادر به انجام آن می باشد.

تمرینات کلیستنیکس مانند شنا (پوش آپ)،بارفیکس،اسکوات،تمرینات شکم و …در هر مکانی امکان پذیر است.

شما هیچ موقع به خاطر نداشتن تجهیزات یا دور بودن از باشگاه یا نداشتن امکانات از ورزش دور نخواهید بود.

تمرینات کلیستنیکس به شما آموزش می دهد چگونه استاد بدن خودتان شوید و هماهنگی ، تعادل و آگاهی از بدنتان و ضعف و قدرت هایتان را به شما نشان می دهد.

برخلاف استفاده از دستگاه های مختلف بدنسازی که حرکات شما را کنترل می کنند در ورزش کلیستنیکس شما اعضا و وزن بدنتان را خودتان کنترل می کنید.

این مزیت باعث افزایش عملکرد بدن در موقعیت های مختلف  می شود.

  • کلیستنیکس

اولین کارگاه رسمی کشوری کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در ایران

ویژه بانوان و آقایان با حضور مدرس بین المللی بهادر رزاقی در تهران برگزار شد


به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی

اولین کارگاه رسمی کشوری کلیستنیکس در ایران در دو روز متوالی به تفکیک برای بانوان و آقایان در روز های پنجنشبه و جمعه ۹ و ۱۰ آبان ماه سال ۹۶ با ارائه مدرس بین المللی و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی کلیستنیکس ورک اوت بهادر رزاقی در تهران برگزار شد.

در این دوره علاقمندان با اصول اولیه این رشته آشنا شدند.

کارگاه رسمی کشوری کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در ایران ویژه بانوان و آقایان با حضور مدرس بین المللی بهادر رزاقی

کارگاه رسمی کشوری کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در ایران ویژه بانوان، مدرس: بهادر رزاقی

کارگاه رسمی کشوری کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در ایران ویژه بانوان و آقایان با حضور مدرس بین المللی بهادر رزاقی

کارگاه رسمی کشوری کلیستنیکس (استریت ورک اوت) در ایران ویژه آقایان ،مدرس: بهادر رزاقی

کارگاه روز نخست ویژه بانوان با حضور غلامحسین کمانه نائب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی،بهادر رزاقی مدرس دوره، خانم منیر قهرمانی سرپرست انجمن روش های نوین تمرینی و خانم رفعت شمس رئیس کمیته استعدادیابی برگزار شد.


روز دوم این کارگاه به آقایان اختصاص داشت که بخشی از برنامه با ارائه پیام حسن نژاد قهرمان مسابقات جهانی سال 2016 کلیستنیکس همراه بود.

  • کلیستنیکس

استریت ورک اوت یا کلیستنیکس چیست؟

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸ ق.ظ


ساده ترین تعریفی که از این ورزش کامل و موثر میتوانیم بگوییم تمرین با وزن بدن و به تدریج تمرین با وزن اضافه است.

 

حرکات پایه کلیستنیکس اصلی ترین تمرینات آمادگی جسمانی هستند که همه افراد با آنها آشنایی دارند از هر ورزشکاری بپرسید برای اینکه دست ها قوی شوند چه تمریناتی مناسب است به شنا و بارفیکس اشاره می‌کند برای شکم درازنشست و کرانچ برای پاها اسکوات و…

کلیستنیکس تعازیف مختلفی می تواند داشته باشد  اما قدمت خود ورزش البته به سالها قبل برمیگردد. 

کلیستنیکس به گونه ای می باشد که افراد از ابتدایی ترین سطح آمادگی جسمانی تا حرفه ای ترین ورزشکاران می‌توانند بدون استفاده از وزنه یا دستگاه خاصی (در سطوح غیر پیشرفته) تمام گروه عضلانی خود را درگیر و فشار تمرینی بالایی را تجربه کنند.

کلیستنیکس

چگونه لاغر شویم؟؟؟
برای این که بدانید چگونه میتوانید با 10 روش ساده لاغر شوید  کلیک کنید

تمرین کلیستنیکس
کلیستنیکس را می‌توانید در خانه، پارک، یک اتاق خالی و یا باشگاه تمرین کنید.

تنها وسایلی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید بارفیکس و میله پارارل است که وجود آنها الزامی نیست زیرا در این رشته می‌توانید تقریبا 70% گروه عضلانی خود را بدون هیچ وسیله‌ای فقط روی زمین صاف تمرین دهید.

تمرینات کلیستنیکس آنقدر گسترده هستند که شما هر روز و در هر جلسه تمرین می‌توانید برنامه تمرینی متفاوتی را تجربه می‌کنید.

کلیستنیکس

چگونه برای تمرینات کلیستنیکس برنامه ریزی کنیم؟

این رشته ۳ شاخه دارد 

اول باید ببینید کدام شاخه را میخواهید در برنامه تمرینی خود قرار دهید. 

بطور مثال:
حرکات شاخه فری استایل این رشته را می‌توان به سه بخش اصلی static (ایستا) و dynamic (پویا) و  combination (ترکیبی) تقسیم کرد. 

از طرفی دیگرحرکات را می‌توانید به چند روش، تمرین روتین (شاخه استقامت) ، تمرین حرکات نمایشی (شاخه فیری استایل) و یا با وزنه (شاخه قدرت) انجام دهید.

گستردگی این ورزش زمانی حس می‌شود که هر کدام از این چند روش تمرین را می‌توانید با چیدمان متفاوتی از جمله روش فانکشنال، تناوبی، ایزومتریک، پلایومتریک و… اجرا کنید که هر کدام تاثیر متفاوتی بر بدن می‌گذارند.

  • کلیستنیکس