کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت


کلیستنیکس استریت ورک اوت ایران.

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

فواید تمرینات کلیستنیکس و استریت ورک اوت

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ

 

1. افزایش استقامت بدنی

 

این تمرینات که به صورت چندین حرکت مختلف و به شکل دوره ای انجام می شود روشی عالی برای ایجاد استقامت عضلانی در همه عضلات بدن می باشند. انجام 3 تا 5 دور حرکات با استراحت مشخص میان آن ها باعث افزایش مقاومت بدن نسبت به خستگی شده و برای سلامت قلب و عروق نیز مفید می باشد.

 

2. انعطاف پذیری

 

بسیاری از تمریناتی که در کلیستنیکس انجام می شود نیاز به قدری انعطاف پذیری عضلانی دارد. با انجام این تمرینات سفتی عضلات بدن که حتی ممکن است از آن آگاه نیز نباشیم کاملا احساس خواهد شد.

 

به مرور و با انجام حرکات صحیح و افزایش قدرت و استقامت، بدن می تواند انعطاف پذیری لازم برای انجام این تمرینات را به دست آورد.

 

حرکات مختلف در این نوع تمرینات باعث می شود بدن از گروه های عضلانی مختلف استفاده کند، اگرچه باید به انجام صحیح حرکات دقت زیادی داشته باشید تا عضلات درست درگیر شود، همچنین بهتر است قبل از شروع تمرینات از حرکات کششی استاندارد برای گرم کردن بدن استفاده کنید.

 

3. تقویت عضلات بالا تنه و پایین تنه

 

بسیاری از تمرینات کلیستنیکس مربوط به تقویت بخش فوقانی بدن هستند و به خصوص برای عضلات شکم بسیار مفید می باشند. برخی تمرینات عضلات پشت بدن را تقویت کرده و گروهی برای افزایش قدرت عضلانی دست و بازوان مفید هستند.

 

برخی تمرینات دیگر نیز روی تقویت عضلات پایین تنه بدن از جمله پاها تمرکز داشته و به قدرت عضلانی ساق پا و ران کمک می کنند و بعضی تمرینات تمام این مزایا را در کنار هم دارا می باشند.

 

4. کاهش وزن

 

اگر به دنبال چربی سوزی هستید این تمرینات برای شما مفید خواهد بود زیرا کلیستنیکس با درگیر کردن عضلات مختلف بدن به افزایش کالری سوزی و چربی سوزی بدن کمک خواهد کرد.

 

با این تمرینات دیگر نیازی به رژیم های لاغری سخت ندارید و با استفاده از یک رژیم غذایی سالم در کنار تمرینات منظم می توانید به تناسب اندام ایده آل خود برسید.

 

5. تمرینات ساده و موثر

 

برای انجام بسیاری از تمرینات ورزشی نیاز است به باشگاه رفته و از دستگاه های ورزشی خاص استفاده کنید که امکان استفاده از آن ها برای همه افراد وجود ندارد در حالی که برای انجام تمرینات کلیستنیکس نه تنها نیازی به ابزار مخصوص نمی باشد بلکه آن ها را می توان به راحتی در منزل انجام داد.

 

  • کلیستنیکس

تمرینات مقدماتی کلیستنیکس برای مبتدیان

جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶ ق.ظ

در ادامه با تعدادی از تمرینات اولیه کلیستنیکس مناسب برای مبتدیان آشنا خواهیم شد، مجموعه تمرینات زیر را بسته به توان خود می توانید چندین مرتبه انجام دهید به این صورت که بین هر نوع تمرین 30 ثانیه و بعد از اتمام هر دور کامل تمرینات 3 دقیقه به خودتان استراحت دهید:

 

1. بارفیکس

 

برای این تمرین به یک میله بارفیکس نیاز دارید، بازوهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه باز کرده و میله را بگیرید به گونه ای که روی دست مقابل شما و روی میله قرار بگیرد. سپس از عضلات شانه برای بالا کشیدن خود استفاده کرده و چانه خود را از میله بالاتر ببرید.

 

این تمرین را بسته به توان خود می توانید چندین مرتبه تکرار کنید.

 

 

2. بارفیکس چانه

مانند حرکت قبلی مقابل میله بایستید. بازوهای خود را به اندازه عرض شانه باز کرده و میله را بگیرید به گونه ای که کف دست به سمت شما روی میله قرار بگیرد. با کمک عضله دو سر بازو خود را به سمت بالا بکشید و سر را از میله بالاتر ببرید.

این تمرین را بسته به توان خود می توانید چندین مرتبه تکرار کنید.

 

 

3. حرکت دیپ

بین میله مخصوص دیپ بایستید و از بازوها و شانه ها برای بالا بردن خود استفاده کنید. هنگام پایین آمدن آرنج را خم کنید به گونه ای که بازو با سطح زمین موازی شود و برای بالا کشیدن خود دست باید کاملا صاف شود و آرنج خم نباشد.

در صورتی که به میله دیپ دسترسی ندارید می توانید از نیمکت برای انجام این تمرین کمک بگیرید.

این حرکت را بسته به توان خود می توانید چندین بار تکرار کنید.

 

 

4. اسکوات پرشی

بایستید و پاها را به اندازه عرضه شانه باز کنید. بدن تان را به حالت چمباتمه پایین آورده و در حالی که زانوهای خود را خم کرده اید باسن را به سمت عقب و پایین بیاورید. در این حالت قفسه سینه باید کاملا صاف و سر و صورت به سمت جلو باشد.

تا آن جا که ممکن است حالت چمباتمه بگیرید سپس با وارد کردن فشار به زمین به سمت بالا بپرید. هنگام فرود آمدن دقت کنید و روی انگشتان هر دو پا فرود بیایید.

این حرکت را بسته به توان خود می توانید چندین بار تکرار کنید.

 

5. تمرین شنا

روی زمین دراز بکشید به گونه ای که صورت شما به سمت زمین باشد، سپس به حالت پلانک بروید و کف دست های خود را زیر شانه و روی زمین قرار دهید و انگشتان پا و پنجه را روی زمین به حالت عمود نگه دارید، در این حالت کمر باید کاملا صاف و کشیده باشد.

با خم کردن آرنج بدن را پایین بیاورید تا زمانی که قفسه سینه تقریبا زمین را لمس کند و باز و آرنج زاویه 45 درجه بسازند. در این حالت کمی مکث کرده و سپس به سرعت به وضعیت اولیه برگردید.

در طول تمرین عضلات شکم باید منقبض باشد. این تمرین را بسته به توان خود می توانید چندین مرتبه انجام دهید.

 

 

 

6. تمرین کرانچ

روی زمین دراز بکشید به گونه ای که پشت شما کاملا صاف روی زمین باشد. زانوی خود را خم کنید طوری که با بدن زاویه 90 درجه بسازد و دست ها را به صورت ضربدری در بالای سینه یا پشت گردن و سر را به فاصله یک مشت از سینه نگه دارید.

سپس قسمت بالای بدن خود را بلند کنید تا زمانی که آرنج یا قفسه سینه زانوها را لمس کند.

هنگام انجام این تمرین باید روی های ماهیچه هسته بدن دقت کنید تا خودتان را بالا بکشید، موقع بلند شدن نفس را به بیرون داده و زمانی که دراز می کشید نفس را به داخل بکشید.

این حرکت را بسته به توان خود می توانید چندین بار تکرار کنید.

 

 

 

7. تمرین برپی

بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید، در حالی که وزن بدن را روی پاشنه پا انداخته و دست ها در دو طرف بدن قرار دارد.

باسن را به سمت عقب داده، زانوها را خم کنید و به حالت چمباتمه پایین بروید. کف دست های خود را روی زمین و کمی جلوتر از پاهای خود قرار دهید. وزن بدن را روی دست ها انداخته و پاهای خود را سمت عقب پرش دهید تا بتوانید یک حرکت شنا بروید.

سپس باسن را بالا آورده، پاها را به سمت شکم جمع کنید و دوباره به حالت چمباتمه بروید، یک پرش کوتاه در جای خودتان انجام دهید و صاف بایستید.

این حرکت را بسته به توان خود می توانید چندین بار تکرار کنید.

 

 

  • کلیستنیکس

برگزاری نخستین وبینار کلیستنیکس استریت ورک اوت

 

برگزاری نخستین وبینار کلیستنیکس استریت ورک اوت

 

 برگزاری نخستین وبینار کلیستنیکس استریت ورک اوت نخستین وبینار کشوری کلیستنیکس روز پنجشنبه 19 تیرماه به میزبانی استان همدان با حضور بهادر رزاقی بنیانگذار و رئیس کمیته کلیستنیکس ایران، امیرعباس عظیمی سرپرست آموزش و پژوهش کمیته و سپیده لطفی نایب رئیس کمیته کلیستنیکس همدان برگزار شد.

این وبینار یک روزه با همکاری کمیته کلیستنیکس کشوری، کمیته کلیستنیکس استان همدان همچنین هیئت ورزش های همگانی استان همدان و با حضور قریب به پنجاه شرکت کننده، به صورت آنلاین برگزار و برای نخستین بار به صورت کاملا تخصصی به مباحث تغذیه در کلیستنیکس، بررسی آناتومی و حرکات پایه ای این رشته و تشریح آنها، فیزیولوژی در کلیستنیکس، تاریخچه ی کلیستنیکس و معرفی شاخه های این رشته (فری استایل، قدرت و استقامت) پرداخته شد

  • کلیستنیکس

ورزش کلیستنیکس و استریت ورک اوت چیست؟

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷ ق.ظ

ورزش کلیستنیکس و استریت ورک اوت چیست؟

 

 

ورزش کلیستنیکس چیست؟ 

ورزش کلیستنیکس چیست؟

هرگونه تمرین بدنی منظم و هدفمند که در جهت بدنسازی باشد و بر پایه ی وزن بدن انجام گردد را کلیستنیکس می نامند، خواه این تمرینات در ارتفاع (کوه)، در خشکی، در آب، یا خواه پیش نیاز و تکمیل کننده ی هر رشته ی ورزشی باشند که در این صورت می توانند نمونه ی مناسبی از کلیت این رشته ی ورزشی باشند.

 

  • کلیستنیکس

رشته کلیستنیکس (استریت ورک اوت) چیست؟

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۸ ب.ظ

رشته کلیستنیکس (استریت ورک اوت) چیست؟

رشته کلیستنیکس (استریت ورک اوت) چیست 

رشته کلیستنیکس (استریت ورک اوت) چیست؟

رشته کلیستنیکس شامل تمریناتی می شود که بر پایه وزن بدن شخص آغاز می شوند و به تدریج با پیشرفت و سازگاری شدن هنرجو از ابزارها و اضافه بار نیز برای دست یابی به حداکثر آمادگی و عملکرد ورزشی هنرجوی کلیستنیکس بهره گیری می شود.

رشته کلیستنیکس به سه شاخه استقامت، قدرت و نمایشی تقسیم می شود.

  • کلیستنیکس

کلیستنیکس ورزشی است برای همه

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹ ق.ظ

سلام خدمت کاربران عزیز

کلیستنیکس یک ورزش عمدتا بر پایه ی با وزن بدن هست که دارای سه بعد فری استایل، استقامت و قدرت هست

این ورزش اینقدر پیچیده و خوشایند هست که ما ترجیح دادیم مقاله ای برایتان بار گزاری کنیم

کلیستنیکس ورزشی است برای همه

 

تمرینات کلیستنیکس،میتوانند به خودی خود ، به عنوان یک روتین ورزشی، برنامه ی لاغری، بدنسازی، یا تناسب اندام به کار گرفته شوند

این ورزش برای کسانی که مایل هستند رشد عضلانی معتدلی داشته باشند، ایده آل است

تمرینات متنوع بسیاری با وزن بدن وجود دارد که با وارد کردن فشار و مقاومت به اندازه کافی به تحریک هر چه بیش تر عضلات کمک کند
زمانی که بدن شما از طریق انجام دادن حرکات کلیستنیکس قوی تر شد، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به قبل به دست خواهید آورد. این انعطاف پذیری در هنگام ساختن ماهیچه ها در این ورزش انجام میشود
تاثیرکلیستنیکس ایجاد کشش و انقباض در عضلات ضعیف است. بنابراین تقویت عضلات در این ورزش با سهولت و دامنه ی بیشتری انجام میشود
اگر به دنبال کاهش وزن، یا بهبود وضعیت تناسب اندام خود هستید، تمرینات کلیستنیکس راهکار خوبی برای چربی سوزی است و به شما در راه رسیدن به تناسب اندام کمک میکند. اما اگر به دنبال افزایش حجم عضلانی هستید، بهتر است در شاخه قدرت کلیستنیکس تمریناتتان را پیش ببرید

مزیت اصلی تمرینات کلیستنیکس این است که در هر جایی قابل اجراست و به تجهیزات زیادی هم نیاز ندارد. این تمرینات باعث افزایش قدرت عضلانی، استخوانها و مفصل ها میشود و از آسیب دید نشان پیشگیری میکند.
چندین تمرین پایه ای و اصلی
این چهار تمرین از حرکت های اصلی و پایه ای کلیستنیکس هستند که همیشه در برنامه تمرینی وجود دارند؛
بارفیکس، شنا، دیپ، اسکوات، دراز نشست و ...

مهم نیست چه هدفی از ورزش کردن دارید:
رشد عضلانی، بهبود تناسب اندام، یادگیری یک حرکت خاص، چربی سوزی، افزایش یا کاهش وزن و یا فقط داشتن یک بدن سالم؟
کلیستنیکس ورزشی است برای همه

  • کلیستنیکس

جلسه تخصصی فدراسیون ورزشهای همگانی با کمیته کلیستنیکس برگزار شد 


جلسه کارشناسی و تخصصی سازمان آمادگی جسمانی و روش های تمرینی با کمیته کلیستنیکس برگزار شد 
در این جلسه که با حضور دکتر ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی، دکتر محمد مرادی سرپرست سازمان آمادگی جسمانی و روش های تمرینی، جناب آقای بهادر رزاقی رئیس و سایر اعضای کمیته برگزار شد ، عملکرد کمیته در سال گذشته و ظرفیت های موجود کمیته در جهت بالا بردن جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفته شد و انتظارات و توقعات از کمیته تا پایان سال ابلاغ شد 

  • کلیستنیکس