کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت

کلیستنیکس استریت ورک اوت


کلیستنیکس استریت ورک اوت ایران.

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

کلیستنیکس چیست؟

جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷ ق.ظ

ورزش Calisthenics یا کلیستنیکس، نوعی ورزش و یا تمریناتی هستند که عمدتاً بر پایه وزن بدن انجام می‌شوند. یا به عبارتی دیگر می‌توان گفت که همه تمرینات انجام شده با وزن بدن، زیر مجموعه‌ای از این رشته ورزشی نیز هستند. برای مثال اسکات، شنا سوئدی یا کرانچ از جمله حرکات پایه ای هستند که فرآیند انجام آن‌ها به وزن بدن بستگی دارد و تمام آن‌ها جزئی از کلیستنیکس نیز هستند. کشیدن، هل دادن، خم شدن و تاب خوردن با استفاده از مقاومتی که میان نیروی گرانش و وزن بدن ایجاد می‌شود، از جمله حرکات رایج در این ورزش می‌باشند. تنوع حرکات و تمریناتی که در این رشته ورزشی انجام می‌شوند بسیار زیاد است و از حرکات ساده مانند اسکات گرفته تا حرکات پیشرفته شبیه به حرکات پارکور و یا ژیمناستیک و ... را شامل می‌شوند. ورزش کلیستنیکس را می‌توان به عنوان ورزشی جداگانه انجام داده یا آن را با دیگر رشته‌های ورزشی ترکیب کرد. همچنین بتدریج هنرجو با سازگار ساختن بدن خود با وزن خویش میتواند از وزن اضافی و دیگر ابزار الات این رشته ورزشی استفاده نماید.

  • کلیستنیکس

ورزش کلیستنیکس چیست و چگونگی انجام این ورزش خاص

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۱۷ ب.ظ

ورزش کلیستنیکس؛ ورزش قدرت و زیبایی

ورزش کلیستنیکس یکی از ورزش‌های پرطرفدار امروزی است. نام این ورزش از اصطلاحی یونانی به معنی قدرت و زیبایی گرفته شده و علت استفاده از آن تاثیری است که این ورزش در بدن دارد. با انجام تمرینات کلیستنیکس بدن فرم گرفته و ظاهر زیبایی پیدا می‌کند و در کنار آن قدرت بدنی هم افزایش پیدا کرده و توان و آمادگی جسمانی فرد بیشتر می‌شود. این ورزش تجهیزات خاص و پیچیده ای نمیخواد و بدون محدودیت مکانی و در هر جایی قابل انجام است. 

  • کلیستنیکس

 

در رقابت‌های کلیستنیکس رویداد ملی کیش گیمز ۲۰۲۳، در بخش «یک تکرار» سبک وزن علی فروغیان و سید سجاد احدزاده از تهران به عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی رسیدند و حجت نخعی از کرمان سوم شد.

در بخش «یک تکرار» سنگین وزن نیز همایون کریمی و حامد برزگر از همدان اول و دوم شدند و حمید سراج از مازندران صاحب مدال برنز شد.

در استقامت سبک وزن نیز ادریس عزیزی از هرمزگان طلا گرفت، بیژن جعفری از مازندران نقره را بدست آورد و حسین تیموری از تهران مدال برنز را به گردن آویخت.

در استقامت میان وزن نیز امیر حسین حیدریان و محمد علی عرفانی از تهران قهرمان و نایب قهرمان شدند و محمد مظلومی لیقوان از آذربایجان شرقی مدال برنز را کسب کرد.

در فری استایل میان وزن ایلیا آذرنوش و محمد حسین صالح و مصطفی منایی از تهران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

همچنین سروش پولادیان از تهران در سبک فری استایل سبک وزن طلا گرفت و صالح پورحاتمی از مرکزی دوم شد و پرویز هرزندی از اصفهان برنز را از آن خود کرد.

در بخش قدرت سید سجاد احدزاده از تهران، حجت نخعی از کرمان و سروش پولادیان از تهران به ترتیب اول تا سوم شدند.

در اورال نیز سروش پولادیان از تهران و ادریس عزیزی از هرمزگان عنوان‌دار این دوره از رقابت‌ها شدند.

 

ر بخش بانوان نیز محدثه ملک محمدی از کیش قهرمان شد، تینا هومان از تهران به نایب قهرمانی رسید و رقیه علیزاده از تهران برنز را به دست آورد.

  • کلیستنیکس